Organizuojame autistiškam vaikui susitikimą su bendraamžiu

Home / NAUJIENOS / Organizuojame autistiškam vaikui susitikimą su bendraamžiu
Organizuojame autistiškam vaikui susitikimą su bendraamžiu

Viena iš problemiškiausių autistiškų vaikų sričių – žaidimo įgūdžiai ir bendravimas su kitais vaikais. Labai svarbus metodas, leidžiantis autistiškiems vaikams pasipraktikuoti socialiniuose ir komunikacijos įgūdžiuose – tai taip vadinami “pasimatymai žaidimams”, kai suaugę suorganizuoja susitikimą maždaug to paties amžiaus vaikams, kurių metu jie gali pažaisti saugioje ir struktūruotoje atmosferoje. Jei turite galimybę autistiškam vaikui suorganizuoti tokį susitikimą su įprastos raidos bendraamžiu (pavyzdžiui, pakviesti draugų, giminaičių arba kaimynų vaiką į svečius ar parką), tai prireiks išankstinio visos šeimos planavimo.

Štai keli patarimai apie tai, kaip padaryti šį susitikimą sėkmingu:

Labai kruopštus bendraamžių parinkimas. Pasistenkite rasti vaiką, kuris artimas jūsų vaikui pagal amžių ir tuo pačiu turi adekvatų komunikacijos bei socialinių ir žaidimo įgūdžių lygį. Bendraamžis turi būti lankstus ir turėti gerus bendro žaidimo įgūdžius. Labiausiai tiks bendraujantis vaikas, kuriam patinka būti “mokytojo” vaikams kitiems vaidmeny – padėti jiems ir duoti naudingus patarimus. Tai gali būti tos pačios mokyklos kaip ir vaikas mokiniai, jūsų bažnyčios bendruomenės vaikai arba kaimynų vaikai, kurie eina į tą pačią žaidimų aikštelę.

 

Iš anksto suplanuokite ir paruoškite žaidimus vaikams. Parinkite užsiėmimus, kurie patiks abiem vaikams. Tai turi būti struktūruotas, organizuotas užsiėmimas, kuriam prireiks kažkokio bendradarbiavimo tarp vaikų lygio.

 

Iš anksto pasitreniruokite šį žaidimą su vaiku. Paruoškite savo vaiką susitikimui su bendraamžiu, iš anksto parepetuokite visus suplanuotus užsiėmimus. Pabandykite sužaisti su juo susitikimą pasiskirstę vaidmenimis, apsimesdamas kitu vaiku.

 

Numatykite, ko jūsų vaikas turi išmokti susitikimo su bendraamžiu metu. Aiškūs tikslai padidins tikimybę, kad “žaidimo pasimatymų” metu vaikas įsisavins konkrečius įgūdžius. Jūsų vaiko laikas pernelyg brangus, kad tiesiog tikėtumėtės, kad jis kažko išmoks. Numatykite du ar tris konkrečius tikslus (pavyzdžiui, žaisti paeiliui, užduoti klausimus, atsakyti į klausimus, pereiti nuo vieno žaidimo prie kito). Kiekvieno susitikimo su bendraamžiu metu užsirašykite, kiek gerai vaikas susidoroja su kiekvienu tikslu.

Neužtęskite susitikimo. Pirmam susitikimui jūs galite skirti vos 30 minučių. Išdalinkite šias 30 minučių į du-tris žaidimus po 10-15 minučių. Įsitikinkite, kad perėjimas nuo vieno žaidimo prie kito vyksta sklandžiai ir greitai.

 

Padėkite vaikams žaidimo metu ir skatinkite reikiamą elgesį. Palaikykite abipusį žaidimą ir skatinkite vaikus kiek įmanoma daugiau. Kiekvieną kartą, kai jūsų vaikas įsitraukia į pozityvų bendravimą su bendraamžiu, duokite jam kokį nors skanėstą ir girkite jį.

 

Galimos idėjos. Apgalvokite, kuriuos žaidimus vaikai turi žaisti bendraudami, kartu spręsdami kokią nors užduotį ar naudodamiesi tomis pačiomis priemonėmis. Puikus žaidimas – lobio paieška. Paslėpkite žaislus ir skanėstus namuose ir duokite vaikams lobio žemėlapį, kad jie surastų juos kartu. Meno projektai taip pat tinka bendriems žaidimams – tegu vaikai padaro koliažą, nupiešia plakatą arba piešinį kokia nors įdomia tema. Kieme galima pažaisti virvės tempimą, slėpynes, įvairias estafetes.